Apa sebenarnya maksud Yakjuj & Makjuj bagi panduan kita di akhir zaman menuju ke hari kiamat?

Yakjuj dan makjuj adalah satu misteri. Ini adalah kerana ianya hanya akan jelas bila tiba hampirnya kiamat seperti terasa esoknya akan sampai.

Namun episod hampir sama seperti yakjuj dan makjuj ini sudah kita rasai sekarang. Malah yakjuj dan makjuj sudah pun ujud sejak zaman zulqarnain lagi dimana beliau lah yang telah membina tembok menghalangi yakjuj dan makjuj dari menyerang satu kaum. Siapakan zulqarnain? Dia adalah pemerintah yang telah menggantikan Firaun yang telah ditenggelami oleh laut yang membelah sewaktu memberi laluan kepada Nabi Musa as dan kaumnya Bani Israel.

Seperti yang diceritakan oleh Ustaz Rahmat Beqeauni dari Indonesia, tembok yang dimaksudkan adalah tembok besar negeri China. Pada waktu itu sudah ada orang Islam di China yang telah diganggu oleh Yakjuj Makjuj. Dengan pertolongan Zulqarnain satu tembok yang panjang telah dibina bagi membentuk perisai.

Yakjuj bermaksud bangsa Asia.

Makjuj bermaksud bangsa berkuda.

Bahasa ini bukanlah asal bahasa arab tetapi merupakan bahasa China yang telah di arabkan. Gangguan ini sinonim dengan siksaan yang sedang dialami oleh Turkistan Timur (Xinjiang) oleh Komunis China. Nampak tak? Malah Malaysia juga pernah dijajah komunis. Ingat tak bagaimana cara siksaan mereka. Agak ganas dan sadis serta tak berperi kemanusiaan.

Manusia-manusia dari tanah besar masih kekal dengan sikap babaric mereka yang ganas dan tak ada hati perut. Dari luar sikapnya nampak ok tetapi belang sebenarnya belum tentu. Apatah lagi Yakjuj Makjuj yang original berada di pedalaman malah mungkin lebih ganas lagi.

Itu teori salah satu darinya sahaja yang melihat kepada sejarah dan senario terkini yang hanya akan terbukti bila sampai waktunya nanti.

Ada juga teori-teori lain yang tak kurang hebatnya juga seperti yang akan diterangkan seterusnya nanti. Ketahui hujah lengkap teori moden mengenai yakjuj dan makjuj adalah merupakan sejenis bencana alam berbentuk lava gunung berapi! Penulis memberikan kupasan yang jelas berdasarkan alquran, sains, sejarah dan geografi. Buka minda dan baca! Usah menjadi jumud dengan menghukum dan menolak sebelum mengetahui hujah sebenar!

Baca lanjut di: Klikjer.com

Hits: 7

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge