Nak kurus? Bakar lemak pantas turunkan berat badan dengan bijak

Mudah je bakar lemak pantas ni.

Teringat nak tulis topik ni lepas tengok tv ,rancangan kuruskan badan.

Rupa-rupanya jogging bukanlah cara yang betul.

Sebab?

Banyak dari aktiviti berat yang kita jalankan kita ingat boleh kuruskan badan, rupa-rupanya lebih kepada aktiviti kardiovaskular.

Aktiviti ini meliputi aktiviti yang boleh menguatkan jantung.

Ia akan menyebabkan kita akan lebih lapar dan makan lebih dari yang sepatutnya dan akhirnya badan kita naik dari yang sebelumnya.

Untuk bakar lemak di bahagian tertentu kita perlu lakukan aktiviti yang terus fokus kepada bahagian yang kita ingin kuruskan.

Dari rancangan tv inilah saya ditunjukkan satu senaman khas yang apabila kita buat ianya memang menumpukan pada lengan, dada, perut dan paha.

Wow! Banyak dalam satu sekaligus.

Lagi satu. DIET. Ramai yang tak suka diet.

So, kita tak perlu guna perkataan DIET.

Sebenarnya kita boleh makan apa saja cuma ada tekniknya nak kawal makan.

Contoh banyakkan makan buah.

Bila dah kenyang dengan buah, otomatik kita kurangkan makanan berat.

Cara lain, banyakkan makan protein dan kurang kan nasi.

So, masih boleh makan cuma kita perlu lebih bijak memilih makanan yang betul.

Macamana? Ok tak?

Nak tahu selanjutnya teknik nak kurus?

Ok, cara-caranya.

Mesti ingat dia mudah dan cara sistematik langkah demi langkah.

Pertama sekali kita mestilah mengetahui berapakah keperluan kalori seharian kita.

Daripada keperluan kalori kita ini, kita perlu mengurangkannya sebanyak 500kcal sehari.

Dalam masa seminggu berat badan kita akan turun sebanyak 1/2kg.

Dan sebulan sudah pasti 2kg-4kg akan turun.

Macammana?…Logik kan.

Kita mesti jadikan perkara ini mudah pada fikiran kita.

Kalau awal-awal minda kata susah jadi akan susah lah.

Satu kaedah lagi yang boleh digunakan untuk menyingkirkan lemak-lemak degil ini antaranya adalah:

1. Menerusi diet yang rendah kalori (makan macam biasa tapi pilih makanan rendah kalori) ,

2. Teknik meningkatkan metabolisma dan

3. Teknik membakar lemak dengan pantas menerusi aktiviti fizikal yang tertentu.

Lagi sekali fikirkan logik dan nyatakan pada diri sendiri ia mudah dilakukan.

Dalam banyak-banyak teknik kat atas, teknik no. 3 tu adalah yang paling menarik.

Nak buat Program Teknik Bakar Lemak Pantas ini anda perlu memahami sistem sebenar tubuh badan anda dan proses untuk menjadikan badan anda sebagai mesin pembakar lemak!

Anda tidak perlu berlapar secara extreme!

Anda boleh menghilangkan lemak-lemak degil di perut, bakar lemak paha, bakar lemak dada dan bakar lemak di mana sahaja yang anda mahu!

Mesti minat nak tahu kan teknik rahsia bakar lemak?

Jom bakar lemak cara pantas dan mahirkan diri kawal berat badan…yahuuu.

Lepas ni takde masalah lemak belebih lagi jika nak kurus.

nak kurus

Hits: 3

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge