Kisah Cikgu berhenti kerja buat bisnes borong dari China

Kisah ini kisah benar.

Seorang cikgu yang terdesak untuk menyara keluarga.

Isteri tidak bekerja.

Bayangkan, kewangan terhad kerana gaji yang terhad.

Mana ada jalan keluar lain kecuali bisnes.

Nak pinjam?

Nak hutang?

Gali lubang kambus lubang?

Tak mungkin boleh selesai.

Kerana tekanan dan faktor push yang kuat serta bimbingan kawan, Cikgu ni pergi ke China untuk memilih barang untuk di borong.

BACA:  Hiasan dalaman homestay penting untuk tarik pelanggan

Tiap-tiap minggu terbang ke China.

Tiap kali borong, barang mesti habis di jual.

Bulan demi bulan.

Rupa-rupanya hasil masyuk dah lebih dari gaji Cikgu bulan-bulan.

Fikir-fikir semula dari asyik ke luar negara dan ganggu tugas hakiki lebih baik berhenti kerja.

Full time niaga.

Tulis surat ke Cikgu besar. Berhenti.

Ada rasa nak tiru ke?

BACA:  Mula bisnes dengan mencari barang sesuai untuk dijual

Tapi yang ni tak perlu ke China so bini pun tak risau mana.

Yelah. Asyik ke China uruskan stok, anak bini pula terabai.

Carilah jalan tengah.

Stok dapat, keluarga pun terurus.

Semua urusan depan laptop je sambil main dengan anak-anak sambil bisnes borong.

Yang penting pengurusan bisnes mesti mantap.

Nak borong dari depan laptop?

BACA:  Fizo Omar kongsi rezeki dengan anak melayu tawar bisnes burger percuma

Tunggu barang borong kat rumah ja…memang kelasss!

Teringin nak berbisnes macam cikgu?

Leave a Comment

CommentLuv badge

%d bloggers like this: