kereta import

Honda Odyssey kereta famili yang ideal

Sharing is caring

Honda Odyssey adalah sebuah minivan dan merupakan kereta import yang dikeluarkan oleh pembuat kereta Jepun Honda sejak tahun 1994, dipasarkan di kebanyakan dunia dan kini di generasi kelima di Jepun.

Honda Odyssey pada asalnya dibina di Jepun, berikutan krisis ekonomi negara pada tahun 1990-an – yang pada pembuatannya dikenakan kekangan bajet terhad pada saiz kenderaan dan konsep keseluruhan, yang menentukan pembuatan minivan dalam kemudahan sedia ada dengan pengubahsuaian minimum. Hasilnya adalah minivan yang lebih kecil, dalam kelas MPV Compact, yang diterima dengan baik di pasaran domestik Jepun dan kurang diterima di Amerika Utara. Honda Odyssey generasi pertama dipasarkan di Eropah sebagai Honda Shuttle.

Baca:  Tanda-tanda awal kena tukar bateri kereta jangan sampai kong tengah jalan

Generasi berikutnya cuba diubah secara drastik untuk mencerminkan variasi pasaran, dan Honda membina kilang di Lincoln, Alabama, menggabungkan keupayaan untuk menghasilkan model yang lebih besar. Sejak model tahun 1999, Honda telah memasarkan Honda Odyssey (besar MPV-kelas) yang lebih besar di Amerika Utara dan Honda Odyssey yang lebih kecil di Jepun dan pasaran lain. Honda turut menawarkan Odyssey Amerika Utara yang lebih besar di Jepun sebagai Honda LaGreat antara tahun 1999 dan 2004.

Baca:  Kelebihan dan kelemahan Nissan Almera yang korang kena tahu sebelum membeli

 

NAK TAHU AYAT COPYWRITING APA NAK GUNA UNTUK JUAL PRODUK DI FACEBOOK?

>> LIHAT CONTOH FORMAT COPYWRITING <<

 

 

Hits: 1

Azam Mohd merupakan penulis yang suka berkongsi pelbagai tips untuk memberi inspirasi kepada pembaca supaya teruja dan mula bertindak ke arah mencapai apa jua impian dan dapatkan hasilnya. Jika dirasakan ada post yang menarik sila share kongsikan bersama yang tersayang dan kawan-kawan. Jangan lupa subscribe newsletter untuk dapatkan update terkini dari blog ini. Terima kasih.

Leave a Comment

CommentLuv badge